onsdag 6 mars 2013

Började året med kurser - Först Sluta Röka!!

Jag är ingen kursmänniska, men just detta år har jag börjat året med en sluta röka kurs hos Easy Way i januari och fortsatte i februari med en "Lär dig ekonomi"-ungefär kurs hos Balans Ekonomi, "han me lyxfällan, du vet"!
Att vara nikotinfri känns underbart. 6 veckor rök-och nikotinfri känner jag mig mer i balans. Mitt humör har planat även det känslomässiga. Man är ju nikotinfri efter 3 veckors avvarande. Därefter sitter det endast i skallen!!!! Jag har däremot blivit mer bestämd och kan märka mig mer respekterad. Kanske bidrar det att jag  inte använder något substitut i form av inhalatorer preppade med nikotin, tuggummin eller plåster som alla håller nikotinberoendet levande. Jäkla skit jag känner mig faktiskt lurad. Lurad att tro att jag skulle bli mindre stressad, mindre orolig och fylla mitt tomrum med en jäkla cigg. När det är precis tvärt om!! Det är nikotinet som skapar stressen, oron och tomrummet. Jag ger mig sjutton på att allt nyttjande av nikotin-substitut är till för forskning. Precis som alla light cigg var. Vad hände?? -Jo,  KOL ökade i samma takt som folk la om sina vanor att röka light-ciggaretter. Nu ska man kanske forska på vad som händer med kroppen då man tuggar i sig nikotinet eller tar upp det genom huden eller inhalerar i en fejk-cigg. Hur kommer det att se ut om 20 år??? Vilka nya sjukdomar har framodlats?? Vad som händer är att läkemedelsindustrin, tobaksbolagen och forskningen inom samma områden tjänar massor med pengar. Mänskligheten offras.
Ja jag är himla glad varje dag att jag äntligen lyckats överlista nikotin-monstret.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar